Busy weekend!!! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu Busy weekend!!! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu

Busy weekend!!!

Door: Marjolijn Smeets

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

26 Mei 2014 | Ierland, Dublin

Weer een samenvatting vanaf Vrijdag!

Er lag zoals gewoonlijk weer eens een beer onder mij, toen ik wakker werd, excuseerde ze zich, als ze me wakker gehouden had.
23 jaar en ging in haar eentje naar het concert van one direction.
Vervolgens vroeg ze me of ik eyeliner voor haar had, smeerde ze een dikke centimeter foundation op haar gezicht, en helaas voor mij moest ik in de vroege morgen zien, hoe die dikke meid van 23 geen BH onder haar t-shirt aan had, en moest ik ook nog beoordelen of ze er goed uitzag... Goooooooooood morning...
Ik moest om half 9 de bus hebben om Glenn op te kunnen halen van het vliegveld.
Nou dagen van te voren natuurlijk in de stress, omdat ik de afgelopen weken het geheugen als een zeef heb, en dus steeds opnieuw moest vragen wanneer en hoe laat hij aankwam.
En ik moest ook zelf uitzoeken welke bus, en welke tram naar het hotel ging.
Maar de sites van de bussen en trams zijn niet erg duidelijk dus ik ben zeker 10x naar de receptie gelopen.
Arme mannen werden denk ik wel gek van me hahaha.
Maar goed, de avond van te voren iets te laat naar bed, waardoor ik dus moe was
Ik de wekker gezet om half 8, afgezet en per ongeluk weer in slaap gevallen! (paps en mams, dit komt jullie zeker bekend voor van thuis.. in dat opzicht ben ik nog niet echt veranderd hahaha)
Toen werd ik dus pas 10 over 8 wakker... oepsie! na de beoordeling van de dikke meid, nog ff snel een ontbijtje naar binnen geduwd en gerent naar de bus.
Daar kwam ik er dus achter, dat je hier alleen met muntgeld in de bussen kan betalen en ik had alleen een briefje van 10.
Toen de bus van vliegveld zelf gepakt, maar daar kon ik gelukkig wel zo betalen.
En ik was op tijd!!! Ruim op tijd :) (so proud of myself)
10 voor 10 daar, 20 over 10 kwam Glenn uit de terminal.
Weer aangekomen in het centrum, ff snel gegeten en de stad laten zien.
Toen naar het Hostel mijn spulletjes gepakt, en toen meteen door naar het Hotel.
40 minuten met de tram, en een retourtje was maar 5 euro per persoon! Super Cheap :D
S'avonds terug voor het feestje van de klasgenoot, maar helaas, te laat vertrokken en het was 3 km lopen (en zoeken).
Glenn en ik zijn dus maar terug gegaan naar het Hotel (van de aardige buschauffeur mochten we gratis reizen, omdat we geen kleingeld hadden) aangezien we de bus naar de Kliffs of moher om 7:30 hadden die bij mijn Hostel stopte.
Dus om half 6 opgestaan :'( en om half 7 in de trein. pffffff
Dit weekend was de jongensband One Direction in Dublin. Dus een hele meisjes parade die fan zijn van hun.
Nouja, eenmaal in de bus, nog geslapen in de meeste verkeerde houdingen waardoor ik nu nog steeds in de knoop zit.
De Kliffs of Moher waren erg mooi, maar helaas waaide het zo erg dat ik de helft van de tijd bezig was om te zien waar ik liep, aangezien mijn haren mijn gezicht gevangen namen. Je had er dolfijnen of haaien kunnen zien, maar we zijn ze helaas niet tegen gekomen.
Toen naar een andere Kliff geweest waar ik de naam niet meer van weet, maar het was erg vet :)
De gids zei nog dat je uit moest kijken met uitglijd gevaar, en wat doet Marjolijn als eerste als ze uit de bus komt? juist ja... uitglijden.
Daarna door naar de stad Galway, even gegeten in een pub die werd aangeraden door de gids. Nou wij ons verheugen op lekker eten. NIET TE VRETEN!!!!!
Maar hoe hongerig ik ook was, ik heb het opgegeten met niet zo veel succes, mijn darmpjes vonden het niet plezant. (if you know what I mean)
Wel 3 Engelse leesboeken gekocht voor maar 15 euro, dus ik kan nog ff door oefenen als ik in NL ben.
Toen we weer terug in Dublin kwamen, hebben we in het Hostel afscheid genomen van Wendy :( Sad to see her leave.
Ook was real Madrid het spelen tegen die andere club waar ik ook de naam niet meer van weet. Er is hier dus een klas van de basisschool uit Spanje en die waren met hun hoge kleine POEP stemmetjes aan het zingen, voor real Madrid. Dus blij dat ik naderhand het Hostel mocht verlaten.
Zondag hebben we niet veel gedaan, er was van alles dicht omdat het zondag was, en het regende verschrikkelijk hard!
S'avonds terug naar het centrum, spulletjes weggebracht, uit eten gegaan met Yves erbij en daarna even naar de pub.
Toen was het natuurlijk tijd om afscheid te nemen :'(
Ik werd nog afgezet bij het hostel met de taxi van Glenn, en toen was hij weg.
Vandaag weer naar school, een van onze leraren was er niet dus hebben we vandaag een excursie gedaan.
We gingen een exhibition bekijken van een oorlogs fotograaf.
Gelukkig maakte hij geen foto's van shockerende gebeurtenissen, maar liet hij alleen de verschillende emoties van mensen zien. Het waren erg mooie en betekenisvolle foto's.
Na school zijn we met een paar klasgenoten gaan lunchen en chillen in een appartement van een andere klasgenoot.
We hebben gekaart, muziek geluisterd en heel erg veel gelachen!
Toen was het tijd om naar huis te gaan, en hebben we lekkere pasta pesto gemaakt! zonder hulp van de andere mensen!!!
nu zijn we gezellig aan het praten met een stelletje uit Kroatië, ze zijn erg aardig en hebben een mooi verhaal waarom ze hier zijn.
Morgen ga ik nog even mijn schone was strijken, en verder zien we wel hoe het loopt.
Deze week word het iets beter weer YES :D

Bye Bye mates xxx

  • 26 Mei 2014 - 23:22

    Mamsie:

    I miss your pictures.

  • 26 Mei 2014 - 23:31

    Marjolijn Smeets:

    just add them! :D

  • 26 Mei 2014 - 23:37

    Marjolijn Smeets:

    *I have just added them*

  • 27 Mei 2014 - 10:52

    Annewil:


    Busje, bus , touringcar, taxi trein, metro,neem dan maar de regiotaxi. Die zet je voor de deur af. Ik dacht dat alleen oudere mensen
    last van vergeetachtigheid hadden.
    Onze plannen om ook maar eens Ierland te bezoeken nemen iets af, want we hebben altijd honger en zijn lastige eters.
    Deze week houden we het maar op hostel Haarlem, in de Ierse regen. Ook hier waaien je de haren zodanig in de knoop dat je niet kunt zien wat in de winkels te koop is. Is ook wel
    Gunstig.
    Kom je gisteravond laat aan, auto in het steegje, oh my God, minstens 25 fietsen of dat wat ooit een fiets is geweest, eerst verplaatsen, kwakken en duwen. Dan kan onder begeleiding
    Met ingeklapte autoramen de auto inrijden . Maar gelukkig het is net droog, kan ons beddegoed naar binnen, de koffers e.d.
    Wil je dan gaan slapen geen beer onder het bed, maar erop. De kat verraste ons met enkele
    mooie haarballen.
    Help, super vies.

    Uitslapen, oh no. Werken ze ergens met een drilboor gelijk een oorlogs machine in de straat
    Aan het onlangs afgebrande pand.

    Maar goed, alle gekheid daar gelaten... Beter verwarde haren vd wind dan vd stress.Wind waait nog weg, dat scheelt.

    Nike en Charlot zijn naar Hamburg en reizen vandaag door naar Kopenhagen.
    Van dat gedroogde brood eten.

    Je ouders gaan het in Belgie proberen, als ze maar geen videeke eten.
    Dit is een grote berg ragou, een hele kluif of wel klif.

    Let goed op je zus, de komende dagen,,dat heeft ze nodig

    Groetjes
    Annewil

  • 02 Juni 2014 - 09:24

    Pap:

    Tja, dat is t laatste verslag en nu, komt er niets meer? Hoe was het weekend met Eef en wat hebben jullie allemaal gedaan? Schrijf een nieuw verslag zodat wij weer kunnen genieten van je verhalen.

  • 02 Juni 2014 - 10:54

    Annewil:

    Geen verslag uit Ierland, dan maar het nieuws van Haarlem.
    Lijkt wel mijn blog, nooit gedacht dat ik dat nog eens zou hebben.

    Annewil in Haarlem, waar ben jij nu.

    Na enkele dagen met bakken regen van de Noordzee en overgewaaid uit het Duitse land,
    kwam er ook nog zoiets als zon, hetzij mager, maar hij was er echt.
    Als je dan net een zomers jurkje heb gekocht is dit wel heel aangenaam.
    Maar dit toch wijselijk maar ingepakt gelaten, want net te fris hiervoor. Dit gaat mee
    Naar Italie, hopelijk kan het dan gedragen worden.

    Tussen de buien door zijn we gaan eten als voorproefje ,bij een echte Italiaan met binnentuin.
    Die hebben we dan ook van binnen uit bekeken. Maar het eten was prima.

    Op de markt was er 2 dagen een stripboeken festijn . Nooit geweten dat er zoveel
    Stripboeken te koop zijn. Maar ook zoveel verschillende.

    Veel gefietst met een bakfiets, met een echte bak erop. Hier moet je wel wat voor doen,
    In het begin net een circus act om recht te blijven fietsen.

    Wil je dan weer eens vermoeid naar bed, ja hoor weer een kat die het kattegras een andere
    Plek had gegeven en wel weer op bed, jakkie.

    Slaap je dan net is er een rookmelder die een geluid gaat maken van een specht
    Zoeken naar die rare vogel, er was geen brand gelukkig.
    In april is er 4 panden verder een woning afgebrand.

    Tussendoor zijn we Rotterdam nog eens gaan bekijken, altijd weer een verrassing.
    Van alles te zien en te beleven. Een wereldstad. Heel inspirerend. Maakt niemand wat uit
    Hoe je erbij loopt. Leuke combinaties gezien met kleding en veel, heel veel jonge mannen
    Met lange baarden, mutsjes en op bretels een de broeken.
    Ze hebben speciale kapperszaken voor het onderhouden van de baarden maar daar mogen
    Geen vrouwen binnen.
    We hebben bij Erik en Emma gegeten.....een prima keuken.

    Uitgewaaid en gefietst weer terug in het zuiden. Eigen hostel.
    Geen doeg en heei meer maar weer adiee.

    Nike en Charlot ook weer terug op hun stekkie, hetzij met 3 uren vertraging vanwege een
    Mega file onderweg

    We zijn benieuwd hoe de laatste week bij je gaat, wat vliegen die weken omvoor je het weet
    Is er Pinkpop.
    bedankt voor je gastvrijheid van je blog,
    Maak er nog een mooie week van, als je thuis bent zien we je even niet want we zijn dan weer onderweg naar Zwitserland.

    We vinden het knap dat je deze reis zo helemaal in je uppie hebt ondernomen.

    Gr.
    Annewil






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 04 Aug. 2023
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 8334

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

07 November 2015 - 01 April 2016

Ein neues Abenteuer in Sicht!

11 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Mijn eerste zelfstandige studiereis

Landen bezocht: