Let's explore the city :) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu Let's explore the city :) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu

Let's explore the city :)

Door: Marjolijn Smeets

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

13 Mei 2014 | Ierland, Dublin

Vandaag was weer een nieuwe dag, en die begon met zon!
Eindelijk Blauwe lucht en geen regen :)
School was leuk vandaag, de eerste helft heb ik een lerares (die stinkt), maar wel erg aardig is, en de 2e helft een leraar (heel erg sarcastisch en droog) maar ook weer erg aardig.
We gingen het hebben over gedichten.
Maar als eerst moesten we van stoel wisselen, omdat iedereen nogal naar dezelfde persoon trok.
Ik moest naast een jongen uit Brazilië gaan zitten.
Maar dat is niet gek, want hier zitten bijna alleen maar mensen uit Brazilië.
We zitten met 15 mensen in de klas, waarvan 2 Nederlands zijn (ik en die jongen), 2 uit Venezuela en de rest komt uit Brazilië.
Daarna ben ik met de 2 andere Nederlanders, Wendy en Yves, boodschapjes gaan doen bij de Lidl.
Eenmaal weer terug in het hostel, ben ik maar eens gaan kijken wat ik wilde zien van Dublin.
Maar het is zo veel, dat ik maar besloot om gewoon te gaan lopen , zonder kaart en zien waar ik uit kom
Als eerste een mooie kerk, die een brug over de weg heeft lopen.
Ik moest 6 euro betalen, maar goed het was het waard.
Daar heb ik ook nog een kaarsje aangestoken voor opa.
Even later kwam ik uit bij Dublin castle, een groot gebouw, en met een groot plein.
De tuin die erbij hoorde was ook erg mooi, maar even later kwam er een stortbui, en die ging zo snel als hij kwam, ook weer weg.
Verder gelopen, en gelopen en gelopen...
En toen kwam ik uit bij een overdekte markt, op zich wel grappig, met kleine cafeetjes en kraampjes.
Het werd al wat later, maar besloot toch nog door te lopen.
En daar was Trinity College! Gevonden zonder kaart.
Ik was eigenlijk van plan dit op een andere dag te doen, maar nu weet ik wel hoe ik moet lopen.
Dus dat is een zaak voor morgen, want ik wil graag de Book of Kells zien.
In Dublin kan je beter lopen, dan met de bus of taxi gaan, want het hangt overal vast!
Ik liep over een mooie witte brug, waar ook allemaal slotjes aan gehangen worden, door stelletjes die zo hun liefde willen vereeuwigen.
Toen ik opeens allemaal mensen hoorde lachen en verontwaardigd hoorde roepen, ging ik maar eens kijken wat er aan de hand was.
Een man was van de trap afgegaan om een fiets te halen die in de rivier was gegooid.
Naderhand vond hij nog een fiets, maar 1 fiets vond hij toch wel genoeg, om mee te slepen.
En ja hoor, hij sleepte het ding ook nog mee de trap op!
Weer terug in het hostel, ben ik maar even gaan douchen en weer mijn kleding box onder mijn bed ordenen.
2 Amerikaanse meisjes begonnen met me te praten en vroegen al of ik mee ga naar de oudste pub van Dublin.
Dat ga ik dan zo meteen ook maar doen.
Ik had mijn eten gemaakt, een lekker broodje gezond met wat salade ernaast.
2 mannen zaten het eten van mijn bord af te kijken en zeiden erg onder de indruk van mijn bord 'Buon Appetito', zij hadden namelijk alleen een zielige brownie.
Ik ben met ze aan de praat geraakt, de ene komt uit Venezuela, en de ander uit Spanje.
Ik raak als steeds meer aan de praat met andere mensen en ze zijn ook erg aardig, ik voel me steeds meer op mijn gemak gelukkig.
Ik ga even de foto's van vandaag erop zetten en dan ga ik maar eens naar de pub, mijn eerste pub ervaring opdoen haha :)
Tot morgen en slaap lekker :)






  • 13 Mei 2014 - 22:40

    Sylvia:

    Hoi meid.
    Het lijkt of je een beetje je draait begint te vinden. Gelukkig.
    Geniet van elke minuut dat je daar bent.
    Welterusten alvast. Xxx

  • 13 Mei 2014 - 23:03

    Pap:

    Dat wisten we wel, dat je het leuk zou gaan vinden. De geschiedenis herhaalt zich, ook Eef vond het de eerste dagen niks, daarna wilde ze eigenlijk niet meer terug. Wij verwachten jou wel terug op 7 juni hoor!!!!!:-))))

  • 13 Mei 2014 - 23:09

    Mamsie:

    He Irisch girl.
    fijn dat je je inmiddels op je gemak voelt.
    Natuurlijk moet je de stad goed ontdekken dan heb je thuis heel wat te vertellen.
    zo lief dat je voor opa een kaarsje hebt aangestoken. Ik heb er een klein traantje voor gelaten.
    ben benieuwd hoe je lessen verlopen, geniet van het uitgaan, het wordt eens tijd dat je het uitgaansleven eens meemaakt. Dat is gewoon een must, haha. En het eten in de pub is delicious
    Wij verheugen ons op je nieuwe verhaal.
    xxx wij.

  • 14 Mei 2014 - 09:39

    Mieke En Johan:

    Ho Marjolijn,

    Maar goed dat je alles opschrijft en fotografeert. Zoveel indrukken onthoud je anders niet.
    Wanneer je weer in het hollandse bent, verwacht ik toch wel een onvervalst Irishe song (is dit goet nederlands?) van je te horen.

    Heel veel plezier enne
    groetjes van

    Mieke en Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 04 Aug. 2023
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 8341

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

07 November 2015 - 01 April 2016

Ein neues Abenteuer in Sicht!

11 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Mijn eerste zelfstandige studiereis

Landen bezocht: