I touched a mummy! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu I touched a mummy! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu

I touched a mummy!

Door: Marjolijn Smeets

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

14 Mei 2014 | Ierland, Dublin

Today was a good day!

Gisteren zijn we even naar een pub geweest met 2 Amerikaanse meisjes en Yves en Wendy , het is de oudste pub van Dublin en daar heb ik mijn eerste Guiness gedronken. Het was apart, maar ik vond het niet erg speciaal maar goed. Het was een hele vissenkom die ik op moest drinken.
Vanmorgen werd ik op een heel erg vervelende manier wakker gemaakt.
2 meisjes moesten hun koffer inpakken, en in plaats van dat ze dat gisteren gedaan hadden, gingen ze dat nu om 6 uur doen.
Ik ben een heel erg diepe slaper en je hebt heel wat nodig, wil je mij wakker krijgen, maar deze dames waren er erg goed in helaas!
Badkamer in, badkamer uit, badkamer in, badkamer uit.
Rits open, rits dicht, rits open, rits dicht.
En stampend door de kamer, alsof ze een mars aan het lopen waren.
Nog chagrijniger kon je me niet maken, dacht ik.
Maar helaas, er ging een wekker af van een meisje en ze weigerde om deze uit te zetten. Na 10 minuten lang naar een rot muziekje te luisteren ging hij vanzelf uit! Toen ben ik maar van ellende wat vroeger opgestaan.
Daarna naar school, het waren weer leuk lessen, en morgen moeten we een speech voordragen aan de klas, de speeches die ik vandaag van andere gehoord had waren hilarisch, dus ik kijk uit naar de rest!
Dus we waren bezig met de les, toen opeens het brandalarm af ging!!
Onze eerste brandoefening in Dublin op school was een feit :)
We moesten naar een speeltuintje lopen en daar verzamelen op het basketbal veld. Daar kregen we te horen dat we het erg goed gedaan hadden en kregen complimenten van de directeur en een applaus.
Vanmiddag zijn we op aanraden van de 2 Amerikaanse meisjes, naar de St. Michan's Church, geweest waar onder in de kelder allemaal doodskisten lagen en in 1 kamer waren de doodskisten open, daar lagen dus de mummies in.
Het was zo vet om dat te zien! ze waren nog zo intact vanwege de lucht en gas die er hing.
We mochten de vinger van de 600 jaar oude priester aanraken, want dat zou geluk brengen.
Daarna naar nog een kelder, waar ook nog veel doodkisten lagen.
De gids bracht het erg leuk met een creepy randje.
Daarna zijn we naar de Guiness store geweest, maar het was toch wel duur dus ik wacht er even mee tot Evelien en Glenn hierheen komen.
Dus alleen naar huis gelopen, en onderweg was er nog een hele parkeerplaats voor paardenkoetsen.
Vanavond ben ik gaan uit eten met een meisje die hier in Dublin woont, ik ken haar via kennissen van thuis.
We gingen eten in een super leuke burger restaurant!
Het was heerlijk! Ik had een Burger met gebakken banaan in caramel saus, met geitenkaas en bacon.
Ook maken ze hun eigen sapjes, de lime ginger juice was AMAZING!!!!!
Hier ga ik nog wel vaker naartoe, gewoon om dit drankje te nuttigen.
Ze heeft me nog stukjes van de stad laten zien, en het was erg gezellig.
Morgen is de laatste dag van school voor deze week, en dan hebben we alweer weekend!
Dan gaan we een dagtripje maken met de bus naar Kilkenny en de wicklow mountains.
Dus vandaag was zoals ik al zei, A good day.
- Een 600 jaar oude mummy aangeraakt
- Onze eerste brandoefening in het buitenland op school
- Een super lekkere burgertent ontdekt
- Nieuwe vrienden gemaakt

Morgen weer een dag.
Slaap lekker en tot morgen!



  • 15 Mei 2014 - 08:34

    Mamsie:

    Zo dat was weer een leuke volle dag. Dat Guinessbier ziet er smakelijk uit.
    Komend weekend heb de nog meer tijd om Dublin en omgeving te zien. Misschien heb je nog in de komende weken de tijd om de ouders van Cathy te bezoeken. Kilkenney is ook leuk daar was je al toen je 3 jaar was net als de Wicklow mountains.
    Veel plezier, see you.xxx

  • 15 Mei 2014 - 11:04

    AnneWil:

    Voor de plensbuien hoef je niet zover te gaan....zijn hier ook op z,n Iers.
    Maar ja, hier heb je geen kamer vol met slaap en lawaai vrienden, geen Engelse les...
    Heel bijzonder dat we je reis zo kunnen volgen en ook nog iets mee beleven en leren.
    Eet maar niet teveel hamburgers, met veel van die zwembaden bier, dan groei in de breedte. Dan hebben we thuiskomst een onverwacht resultaat, moet je daar weer voor op sport kamp om dat kwijt te raken.

    Verder heb ik geen spetterend nieuws, behalve natte dan.

    Het zonnige nieuws laten we aan jouw over.

    Groetjes
    van AnneWil

  • 15 Mei 2014 - 12:59

    Mieke En Johan:

    Ik verwacht op korte termijn een verslag over een broodje mummie, en vooral welke saus je erbij moet doen..... of 't dan jammie wordt?

    Leuk verhaal, ga zo door!!

    gretzzzzzzz
    Mieke & Johan

  • 15 Mei 2014 - 14:39

    Cathy:

    Hey Marjolijn, Getting on good in the big bad city of Dublin. My sister Julie lives in Kilkenny, which day are you going, send her a sms maybe she could meet you or is it a organised trip.
    Is Teresa not going down the country one day, you could go with her.
    Keep up the story line, before you come back I want one in English, ha ha.
    xx Cathy

  • 15 Mei 2014 - 21:52

    Marjolijn Smeets:

    hii Cathy, het gaat goed hier!
    Ik vind het erg leuk, maar moet nog altijd wennen aan het verkeer.
    Als Evelien komt, dan wil ik graag naar de boerderij gaan!
    Dus dan kunnen we ze dan weer ontmoeten.
    Morgen is een georganiseerde bus reis.
    Het laatste verhaal komt in het Engels, beloofd!

    :) xx

  • 19 Mei 2014 - 22:41

    Dora Smeets:

    hoy marjolijn vind het nog leuk in ierland en op school maar het is wel leuk dat je iedere middag vrij bent en dat je dan dublin mag verkennen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 04 Aug. 2023
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 8340

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

07 November 2015 - 01 April 2016

Ein neues Abenteuer in Sicht!

11 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Mijn eerste zelfstandige studiereis

Landen bezocht: