Silent Disco!!! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu Silent Disco!!! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu

Silent Disco!!!

Door: Marjolijn Smeets

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

22 Mei 2014 | Ierland, Dublin

Hey lieve mensen!

Sorry dat ik een paar dagen niks heb laten horen, maar ik heb niet erg veel beleefd, en saaie verhalen van 10 regels wou ik jullie besparen!
Dus nu krijgen jullie een samenvatting van de afgelopen 4 dagen.
Nou maandag, is als verassing, onze vriend uit Zwitsterland terug gekomen!
Hij is aan het rond reizen door Europa, en zijn laatste dag in Dublin, ontmoette we hem.
Dus toen zijn we nog uitgegaan bla bla, en we hebben hem laten beloven dat hij 1 dag zou terug komen! We hadden zo veel plezier en het klikte heel erg, dus het was erg jammer dat hij weg moest.
En dus als verassing, stond hij opeens voor onze neus! Super vet!!!! :D
Toen nog uitgegaan, Terwijl we de dag erna gewoon naar school moesten. pfffff ik ben hier niet goed in!
laat slapen, vroeg opstaan....
Dus Yves en Wendy zaten met een kater in de klas, en ik een kater van slaap tekort.
Dus die hele dinsdag, niks uitgevoerd... gewoon gehangen, geslapen en gehangen.. en ff later in de middag door de stromende regen naar het reisbureau gelopen, om een bustoer naar de Klliffs of Moher te boeken voor als Glenn komt. (en dan hoor je trouwens ook dat het super mooi weer is in Nederland!!! HUILEN, ga ik ook eens weg uit Nederland)
Daarna weer gehangen.
Gister heb ik mijn schone wasje gekregen!!! WOOP WOOP :D
Helaas niet gestreken.. dus dat moet ik nog doen *ZUCHT*
Het was een mooie dag gisteren, dus na school zijn we met wat klasgenoten naar het Stephen's green park geweest.
Daar hebben we op het gras in de zon gelegen. HEERLIJK om weer eens wat zonnestraaltjes op je huid te voelen, na al die wolken en regen.
Toen zijn we naar de Supermarkt gegaan, met Sean (Braziliaan) en hebben samen met hem.... hier komt het mensen.... ONZE EERSTE ECHTE KEUKEN MAALTIJD GEMAAKT!!!!!!
Lekkere vegetarische spaghetti, jammieeeeee.
Daarna zijn we met Wendy een Pub Crawl gaan doen. Het was een erg grote groep, met meer dan 60 mensen.
De meeste waren Amerikaans helaas, maar goed we hebben niet erg veel contact met ze gehad :)
De pubs waren leuk, en uiteindelijk kwamen we bij een Silent Disco.
Ik had er nog nooit van gehoord maar ik vind het helemaal het einde!!
Iedereen krijgt een koptelefoon op, en er zijn 2 channels waar je uit kan kiezen voor muziek.
Als je je koptelefoon af doet, zie je iedereen dansen, maar er is geen muziek op de achtergrond, dus ziet het er eigenlijk hartstikke debiel uit!
Maar goed, het was echt lachen :D
Alweer laat thuis aangekomen, en ik moest ook mijn telefoon onder even opladen anders had ik geen wekker om me wakker te maken voor school.
Helaas is er een nieuw meisje op de kamer die verkouden is, en dus de hele nacht snurkt en snottert. dus niet veel slaap gehad afgelopen week. JAMMER JOH!!
Vanavond gaan we naar de band van Sean kijken (de Braziliaan).
Even kijken of hij er wat van bakt, en wat foto's voor hem maken.
Morgen komt Glenn hierheen, ik moet hem al om 10:00 ophalen op het vliegveld.
Morgen avond weer een feestje van een klasgenoot, en zaterdag de bustoer naar Kliffs of Moher.
Zondag gaat Wendy helaas al weg!!! :(
Maar 7 juni, gaat ze naar Pinkpop en dan kom ik juist terug met het vliegtuig, dus dan zien we elkaar ook weer :)
Nog genoeg te doen dus!
Nou tot het volgende verhaaltje maar weer, and have a nice weekend!

xxx




  • 22 Mei 2014 - 21:07

    Eef:

    Muschke! Geen sorry jij gek! Als je niet schrijft heb je het blijkbaar naar je zin dus so what. Verhalen schrijf je voor jezelf niet voor ons. Party on!

  • 22 Mei 2014 - 22:08

    Mamsie:

    Leuke filmpjes, leuk verslag. Die silent disco is helemaal te gek. Een grote vent die Zwitser.
    En ja hoor hier hebben we ook weer regen.
    So my dear, have a good time this weekend.
    This Saturday starts your 3th week in Dublin.
    enyoi, love and kisses xxx mama.

  • 22 Mei 2014 - 22:09

    Sylvia:

    Gaaf die Silent Disco.
    Toppie van jullie eerste echte keuken maaltijd. Als je terug bent wil ik het recept ook wel eens proberen.
    Veel plezier alvast voor het komende weekend en natuurlijk ook voor de komende twee weken.
    Xxx

  • 22 Mei 2014 - 22:14

    Pa:

    Go for it girl and enjoy being in Dublin. Rain or sun doesn't matter lets party

  • 23 Mei 2014 - 11:01

    Annewil:

    Hoi Marjolijn.

    Kwam die Zwitser uit de lucht vallen, eerder nog niets van gehoord.
    Spreekt hij Duits of Frans of Italiaans. Zit nogal verschil in bij Zwitsers.

    Hier is het nu ook weer Iers weer hoor, dus niets om over te huilen, behalve wat regenwater.

    Wij gaan ook ons zelf beter leren kennen en verkassen naar een hostel in Haarlem met alleen maar een snurkende poes op het bed. Disco gangers in het steegje in het weekend en
    De gemeentelijke poetsploeg in de steeg iedere ochtend om 06.00 uur. Niet erg rust bevorderend. Maar gelukkig heb ik goede oordoppen. Dit noemen ze disco doppen. Sluiten je oren vacuum af voor de hoge tonen en bassen. Kosten 9 euro. Hebben ze ook speciaal voor in een vliegtuig voor je oorpijn. Heb ik ook in huis. Helaas heb ik nog nooit gevlogen, behalve in een helicopter. laat je vandaar wel horen of deze reis ons bevalt en of we ons daar goed kunnen redden.

    Gisteren heb ik examen gehad in Belgie, een hele ervaring. Maar dat diploma is weer binnen.

    Veel plezier met Gwenn.
    Geniet maar van je tijd die nog rest, het gaat eigenlijk alweer zo vlug voorbij.
    Groetjes
    AnneWil


  • 24 Mei 2014 - 23:27

    Annewil:

    Hoi Marjolijn.
    Alweer geen verhaaltje voor het slapen gaan. Geen prietpraat over Ierse zaken.
    Dus dan kijk ik morgen dan maar weer.

    Vandaag waren we met oma in Margraten, de geadopteerde graven bezoeken en een
    Bloemetje erbij zetten.
    Morgen is Memorial Day.
    Er waren heel veel buitenlanders. Morgen wordt het nog drukker. Je ouders gaan er dan
    Heen. Maar dat leek ons met oma niet zo verstandig. Stel je kunt je auto niet dichtbij
    Parkeren dan moet ze ver lopen.
    Dus vandaar, vandaag.

    In het programma van de keuken van van Klootwijk donderdagavond, ging het helemaal
    Over het gras in Ierland, dit groeit er 10 maanden en de koeien schapen kunnen er dus
    Het hele kaar door grazen. Ze blijven in de winter in hoger gelegen delen in de bergen.
    Daarvoor bouwen de boeren dan omheiningen , muurtjes als beschutting tegen de koude
    Wind in de winter. Schapen en koeien grazen er samen.
    Daar waar koeien poepen eten ze zelf geen gras en de schapen wel.zit weer goede voeding
    In.
    Dus, nu weet je ook al weer iets meer over het gras in Ierland. De weilanden worden
    Nooit bijgezaaid, het gras is heel oud.

    Thuis op de bank, toch nog veel geleerd van je Ierland.

    Groetjes."...Annewil
    Truste




  • 26 Mei 2014 - 07:25

    Mieke En Johan:

    Hoi Marjolijn,

    Leuk weer iets van je te vernemen. 't Is net zoals zussie seg: "Jij beleeft en deelt wanneer jij wil". Fijn dat er "normale dingen gebeuren". De was, eten, slapen, uitgaan, dansen, en meer van dat soort "werkwoorden".
    Weten wij dat er geleefd wordt! Ga lekker door en blijf gewellen (genieten is ook maar zo'n raar woord)

    veel groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 04 Aug. 2023
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 8351

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

07 November 2015 - 01 April 2016

Ein neues Abenteuer in Sicht!

11 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Mijn eerste zelfstandige studiereis

Landen bezocht: