Bus tour to Kilkenny - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu Bus tour to Kilkenny - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu

Bus tour to Kilkenny

Door: Marjolijn Smeets

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

16 Mei 2014 | Ierland, Dublin

Zo, wat een dag en nacht.

Gisteravond was stapavond.
We hebben een beroemde zanger uit Malawi in ons hostel!! en hij is bevriend geraakt met ons, hoe vet is dat?
Hij had beloofd ons zijn liedjes te laten horen en wat clips te laten zien, en het zag er leuk uit. Natuurlijk niet erg professioneel, maar ik vond het al heel wat.
Voortaan koop ik trouwens wel een fles wijn in de supermarkt, want Dublin is zoooooooo duur.
Maar dan denk ik dat stappen, in heel Ierland wel duur is.
Ik heb 1 cocktail gehad en een desperado en was daardoor 13,50 euro kwijt!!!
Daar heb ik nu dan ook erg veel spijt van.
Nee, Marjolijntje gaat hier geen drinken meer bestellen in de pub.
Dat is ook weer een les die geleerd is, zullen we maar zeggen.
Helaas is de beurs van Wendy gestolen, met al haar pasjes erin.
En dat is waarschijnlijk op de kamer gebeurt.
maar ze had haar tas niet in de box gedaan.
Vanmorgen vroeg op, aangezien we met de bus tour naar Kilkenny gingen.
Allemaal waren we erg moe, maar toen het eenmaal begon, vonden we het super!
Eerst mocht je kiezen of je 3 uur naar Kilkenny ging, of anderhalf uur naar de grotten en dan de resterende tijd in Kilkenny doorbracht.
We zijn naar de grotten geweest, wat echt super mooi was!
Het leek wel een soort krater, maar dan met heel veel planten en bloemen.
Ook vlogen daar vogels en vleermuizen rond, die erg veel geluid maakte waardoor het leek alsof je je in de jungle begaf.
Er waren over de 700 trappen, die je dus af moest lopen, maar ook weer op.
Het was een mooie grot, met mooie en interessante geschiedenis.
Mensen hebben zich er vroeger verscholen voor de Vikingen.
Daarna gingen we naar Kilkenny, daar hebben we eigenlijk niks anders gedaan dan gewoon lekker in het rustige park gezeten, gegeten en kwamen we even lekker bij van de drukte in Dublin.
Het was een mooie dag vandaag, lekker warm, een beetje zon, een zacht briesje.
Het park was echt super groot.
Het was zo groot dat een tractor het grasveld moest maaien.
Daarna zijn we naar de Wicklow mountains gegaan, dat was ook een prachtig uitzicht. We hebben daar een kwartiertje gestaan, even foto's maken en toen weer door.
Onze groepsleider had wat foto's van ons gemaakt... HET ZIET ER NIET UIT!!!! allemaal zombie koppen op.
Toen kwamen we aan in Glendalough. Dit is dus wel een gebied waar ik graag zou willen wonen.
De natuur is daar zo geweldig! Het bos, de 2 meren, de bergen, gewoon alles daar was ongelooflijk mooi!!!
Er was ook een enorm grote begraafplaats, maar ikzelf zou het niet erg vinden om daar begraven te worden als ik later dood ben.
Niet dat je dan echt van het uitzicht kan genieten dan, maar als laatste rustplaats... sign me up for it!
We zijn naar de meren gelopen, en ik kreeg meteen zin om te gaan zwemmen.
Wat een meer zeg, super groot en je zag de rivier boven in de bergen stromen, die zo uitmondde in het meer.
En toen gingen w weer terug naar huis. Het was een leuke dag en ik heb mijn ogen uitgekeken, naar die prachtige natuur.
Als je zoiets ziet, maar ook ruikt, aangezien de lucht daar vele malen schoner was dan in Dublin, denk je ook weer aan hoe verschrikkelijk het is, dat al die mooie natuur over de wereld, verpest word door ons.
Eenmaal thuis aangekomen waren we helemaal gaar.
We gingen ons maar een pizza maken en vis sticks.
Maar helaas, zoals de keuken eruit ziet, zo werkt hij ook.
ze moesten allebei 20 minuten op 220 graden in de oven.
Er waren wat Ieren die ook vis sticks aan het maken waren, alleen zij hadden ze er al wat langer in liggen.
Daarom vonden we het ook zo raar, dat we ze ook nog eens eerder eruit haalde dan hun.
Maar alles goed en wel, ik me lekker verheugen op vis sticks, waren ze dus nog rauw! ze waren slap, je proefde het paneermeel en van binnen waren ze nog roze.
Ook de pizza was slapjes.
BALEN!!!
De pizza hebben we gegeten, maar de vis sticks moesten helaas weggegooid worden. Aangezien de oven ook alweer in gebruik was door andere.
Toen heb ik mijn sla maar opgemaakt , met een lekker paprikaatje en tomaatjes.
Er gaan een paar mensen terug naar huis, waar we bevriend mee zijn geraakt en dat is erg jammer. Je begint elkaar echt te zien als erg goede vrienden. En als dan iemand weggaat is dat hartstikke vervelend!
Er is een storm van Amerikanen en Canadezen en Duitsers.
Echt leuk vinden we dat niet, aangezien ze niet erg vriendelijk zijn, en zijn erg arrogant. De meeste dan, er zijn meisjes op mijn kamer uit Texas en Seattle en zij zijn wel aardig.
Voor morgen hebben we nog niks gepland, ik denk dat ik eindelijk even ga chillen en relaxen, aangezien ik nog geen enkel moment heb gehad, dat ik echt even mijn ding kon doen.
Maar goed, morgen zal geen lang verhaal worden omdat ik nog niks gepland heb.
Maar, we gaan wel proberen opnieuw te koken.
Het zal en moet lukken in 1 van deze 4 weken.

Tot morgen, en slaap lekker :)



  • 17 Mei 2014 - 09:00

    Mamsie:

    Wat een mooi land is het toch.
    Dat enge kerkhof hebben wij toen ook bezocht, in de mist, erg eng en creepy. Ik weet nog goed dat ik het heel eng vond en terug naar de auto wilde. Op jou foto ziet er lang niet zo eng uit met dat zonnetje.
    blijf genieten. Ik wacht weer op je volgende bericht.xxx

  • 17 Mei 2014 - 09:12

    Pap:

    Alweer een lekker leesbaar verhaal en mooie foto's. Vervelend voor Wendy, maat dieven komen overal voor :-(
    Let maar goed op je spullen en maak maar veel mee dit weekend zodat t volgende verslag weer spettert.
    Tot schrijfs

  • 17 Mei 2014 - 09:23

    Carin Van Dijke:

    Prachtige foto's....wat is het toch een mooi land! En leuk om je te lezen!!
    Dan chill vandaag maar lekker ;-)

  • 17 Mei 2014 - 11:06

    Eef:

    Gaat diep hè, dat reizen. Nu begrijp je waarschijnlijk waar ik altijd zo over loop te zwijmelen. Mooimooimooi keep going!

  • 19 Mei 2014 - 14:44

    Mieke En Johan:

    Fijn dat je je zo goed amuseerd.
    Als dit zo doorgaat, moet je wel eerder naar huis. De inkt in je pen zal wel langzaam opgedroogd zijn. Leuke belevenissen en zeker zoals je ze beschrift. Kijk goed uit met je spulletjes, zeker die waar je erg aan gehecht bent! Wanneer je dit leest is je "Rustdag alweer voorbij". We zijn wat achterop geraakt, maar door drukte met m'n ma (ze gaat binnenkort verhuizen) lukt het net om op tijd al je verhalen tijdig te lezen.
    Ik heb vertrouwen dat jouw amuseren en beleven dik voor mekaar is! Keep on going....
    Geetzzzzzzzzzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 04 Aug. 2023
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 8357

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

07 November 2015 - 01 April 2016

Ein neues Abenteuer in Sicht!

11 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Mijn eerste zelfstandige studiereis

Landen bezocht: