Relax dag - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu Relax dag - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Marjolijn Smeets - WaarBenJij.nu

Relax dag

Door: Marjolijn Smeets

Blijf op de hoogte en volg Marjolijn

17 Mei 2014 | Ierland, Dublin

Hoi hoi iedereen,

Vandaag was echt een relax dag.
Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 10:00 en gewoon rustig aan verzorgen.
Geen gehaast, gewoon op mijn eigen tempo.
Nadat we ontbeten hadden, en ik mijn nageltjes had gelakt, zijn we de stad ingegaan om te shoppen :D
Joepieeeeee!!! Het was prachtig weer vandaag!
Voor het eerst heb ik in een topje door de stad gelopen.
Ik heb een jurkje gekocht, en een armbandje met bijpassende oorbelletjes van vergeet me nietjes (so cute) :)
Er waren veel straatartiesten in de stad, en kleine kraampjes.
Daarna doorgelopen naar de kfc lekker gegeten, even boodschapjes gedaan bij de Tesco en toen heerlijk in het zonnetje op een terrasje gezeten bij Temple bar, waar ik een lekkere baileys coffee heb gedronken, dat was lekker maar ook weer duur.
Voor de wc moest ik naar een restaurant in het blok daarnaast gaan.
Zoals jullie lezen, heb ik niet veel te vertellen, aangezien dit gewoon niet een erg beweeglijke dag was.
Eenmaal thuis aangekomen heb ik mijn bonnetjes bij elkaar geteld, en ik heb echt nog niet veel uitgegeven! :) het meeste gewoon aan boodschappen en een paar uitstapje en bezichtigingen.
Daarna dacht ik even lekker mijn tortelini's te maken, maar zoals ik al verwacht had, werd dit weer een flop.
Op de verpakking stond 1 minuut in kokend heet water.
Nou na een kwartier in het water waren ze nog steeds lauw en het stond op hoog vuur!!!
Nou toch maar opgeschept en gekruid, ik proeven....
SUPER kwaad natuurlijk, aangezien ik behoorlijk chagrijnig word als ik geen fatsoenlijk eten krijg als ik honger heb.
Dus nu maar uncle bens magnetron voer gemaakt.
Dit was mijn 2e maar ook laatste poging om hier te koken.
Die ROT apparatuur werkt van geen kant, en het maakt mij alleen maar pissed of!!!!!!!!
Sla, magnetron, en broodjes gezond worden mijn vriendjes dus de komende 3 weken.
Ook moest ik 2 Duitse jongens helpen, die niet wisten wat ze met magnetron lasagne moesten doen. Dus hadden ze het slimme idee, om de bevroren lasagne uit het bakje te pakken en in een soep kommetje in de oven te stoppen.
Dat was dus even een moment om in te grijpen.
Verbazingwekkend genoeg luisterde ze ook nog naar me!
Ze haalde het uit de oven en stopte het daar waar het moest, in de magnetron.
Ik reeg me behoorlijk op aan de Duitsers die hier zitten.
Wat een idioten... Gisteravond waren ze ook nog dronken en stoned, en omdat een klasgenoot van hun bij ons aan de tafel zat omdat hij niet bij hun wilde zitten, kwamen ze ons lastig vallen.
Gewoon voor aandacht, en ik HAAT aandacht geile mensen.
Na enige tijd, voelde ik nogal wat woede opkomen, omdat een of andere nerd die dus de hele tijd ons kwam vervelen, ook nog met condooms kwam aanzetten, omdat ze grapjes aan het maken waren over die jongen dat hij zwanger zou zijn. How funny guys... really I'm pissing my pants...
Ik vroeg hem of hij wou oprotten, maar helaas hij was te zat om na te denken en weg te gaan.
Toen hij uiteindelijk de condoom over zijn hoofd trok, voelde ik dat het tijd werd om weg te gaan.
Ik ben zo blij dat deze mensen opzouten naar hun eigen land vandaag, ze verpesten mijn humeur namelijk erg aanzienlijk.
En dat is nog netjes uitgedrukt.
Nou ik hoop dat ik vanavond een beetje kan opvrolijken, er komen nog meer straatartiesten bij Temple bar en daar gaan we een kijkje nemen.
Morgen ervoor zorgen dat ik lekker eten kan maken en even wat meer slaap kan vatten. Want Marjolijntje word langzamerhand een draak.
Well my dear friends and family, Ik ga even mijn magnetron voer opeten en dan naar de stad.

Many hugs and kisses, see you tomorrow :)

p.s: vandaag helaas maar 3 oninteressante foto's






  • 17 Mei 2014 - 22:01

    Sylvia:

    In jouw ogen een oninteressante dag, maar toch leuk om te lezen. Zoals je het schrijft wordt het wel interessant.
    Leuke armband en oorbelletjes trouwens.
    De eerste week zit er al bijna op. Geniet er maar lekker van, want het is voorbij voordat je door hebt.
    Dikke kus...

  • 17 Mei 2014 - 22:54

    Annewil:

    Wat je maar relax noemt, ik zie liever iemand met een mooie hoed op. Maar dan wel afkomstig uit een ander land. Italie of zo.
    En dan het geknoei met dat eten. Als ik niet op tijd mijn eten krijg dan wordt ik ook super lastig en
    Vervelend. Zit dus in de familie.
    Maar het jurkje ziet er goed uit en ook de sieraden. Goede keus.

    Tot binnenkort

    AnneWil


  • 18 Mei 2014 - 10:03

    Mamsie:

    Nou ja, die gasten gaan weg dus rust.
    het jurkje vind ik je goed staan, goede keus.
    Je kunt misschien samen koken, misschien zitten er wat handige mensen tussen. Een gebakken eitje of spaghetti kun je maken, heb je vaak genoeg gedaan. Broodje brie is ook lekker.
    Gelukkig regent het niet altijd in Ierland, kun je ook eens heerlijk door die mooie parken slenteren of heerlijk in de zon liggen.
    Amuseer je dit weekend.
    love and kisses.

  • 18 Mei 2014 - 10:33

    Pap:

    Saai hoor shoppen in Dublin, terrasje pikken, genieten van t weer en een irish coffee. Wanneer heb ik dat voor t laatst gedaan? Enjoy your stay en go for it.

  • 18 Mei 2014 - 18:46

    Marita:

    Ha Marjolijn,
    Van je moeder hoorde ik dat je idd naar Ierland bent gegaan. Goed van jou!
    Geniet ervan en dat koken gaat je vast wel lukken. Misschien kun je wel met anderen meekoken en eten?
    Hele fijne dag verder en natuurlijk nog een paar mooie weken!
    Groetjes, Marita

  • 19 Mei 2014 - 14:52

    Mieke En Johan:

    Interessant taalgebruik ontdek ik. "Ik reeg me behoorlijk op" lijkt wel limburgs, word je chagarijnig of boos, dan ben je "pissed off". Wat ben ik blij, dat jij en niet wij in Ierland ziten. pfffffff
    Verder lijkt 't me goed mee te vallen, niet?
    Ik leer in ieder geval dat er een hoop verteld wordt van een Marlolijn die ik nog niet eerder ontmoet heb.

    Greetzzzzzzzzzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolijn

Actief sinds 04 Aug. 2023
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 8349

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

07 November 2015 - 01 April 2016

Ein neues Abenteuer in Sicht!

11 Mei 2014 - 07 Juni 2014

Mijn eerste zelfstandige studiereis

Landen bezocht: